Lista prezentów świątecznych dla 2-latki i 4-latka!

Moim corocznym listopadowym rytuałem jest przygotowanie listy prezentów dla dzieci. Spędzamy święta w dużym rodzinnym gronie, dlatego żeby uniknąć dostawania nietrafionych prezentów, wysyłam każdemu listę. Ten system sprawdza się u nas już od kilku lat, dlatego każdego roku poświęcam kilka godzin na zrobienie dokładnej listy z linkami lub opisem przedmiotu.

Poniżej przedstawiam listę prezentów świątecznych i urodzinowych dla dwójki moich dzieci – 4-letniego syna i 2-letniej córki. Obydwoje mają urodziny blisko świąt, dlatego połączyłam te dwie listy w jedną. Na listach jest dużo przedmiotów – mamy dużą rodzinę, ale nie oznacza to, że moje dzieci to wszystko dostaną.
Staram się tak przygotowywać listę, żeby mieć zapas materiałów edukacyjnych na cały kolejny rok, chociaż to jest trudne, bo nie jestem w stanie w pełni przewidzieć przyszłych zainteresowań moich dzieci.

Listę przygotowuję w arkuszu google i ustawiam taką opcję, żeby każda osoba mająca link mogła edytować plik. Jeśli ktoś coś zarezerwuje, to zaznacza to w tabelce, tak żeby prezenty się nie powielały.

Tak wygląda lista prezentów, która wysłałam w tym roku do rodziny: KLIK.


W samej końcówce wpisu wklejam linki do list prezentów, które tworzyłam w poprzednich latach.

Dlaczego wybrałam akurat takie przedmioty?
Wszystko dokładnie sprawdziłam, przeczytałam recenzje i 3 razy przemyślałam, czy to na pewno nam się przyda. Opiszę krótko dlaczego zdecydowałam się na takie rzeczy.

Prezenty dla 4-latka

RZECZY Z IKEI:

  1. Zeszyt ćwiczeń „dinozaury”.
    Mój syn w wakacje złapał wielką fazę na dinozaury i ten temat wciąż jest u nas żywy. Poza tym od jakiegoś czasu lubi uzupełniać różne zeszyty ćwiczeń, dlatego taki zeszyt ćwiczeń wydał mi się dobrym pomysłem
    Możesz kupić TUTAJ
  2. Pociag elektryczny do torów drewnianych.
    Mieliśmy dokładnie taki sam i mój syn spędzał sporo czasu na zabawie torami. Jednak pewnego dnia ten pociąg ZNIKNĄŁ. Stało się to już drugi raz, ale teraz nie zapowiada się, że go odnajdziemy. Wcześniej dzieci schowały go do walizki, którą znieśliśmy do piwnicy i po kilku miesiącach znaleźliśmy zgubę 🙂
    Możesz kupić TUTAJ
  3. Wiadukt pasujący do torów drewnianych.
    Ostatnio u kolegi mój syn zobaczył most kolejowy i bardzo mu się spodobał. Poprosił mnie wtedy, żebym wpisała na listę prezentów. Wiadukt będzie dobrym uzupełnieniem do naszej kolekcji torów.
    Możesz kupić TUTAJ

KSIĄŻKI
Każdą książkę obejrzałam na blogach recenzenckich, dlatego wiem że są warte kupienia.

  1. „My i nasza historia” wyd tatarak
    Świetna książka do nauki historii – nie mamy jeszcze książek w tej tematyce,a ona prędzej czy później na pewno do nas przyjdzie.
    Możesz kupić TUTAJ
  2. „Tajemniczy świat pod stopami”
    Bardzo ciekawa książka – harmonijka. Można ją rozłożyć i wtedy zobaczymy jak zbudowana jest ziemia. Świetna pomoc do nauki geografii, historii, przyrody czy paleontologi.
    Możesz kupić TUTAJ
  3. „Przygody Pippi”
    Tej książki chyba nie muszę opisywać. Każdy ją zna i pewnie każdy ją czytał albo oglądał bajkę. W końcu mój syn wszedł w taki wiek, że z chęcią czyta dłuższe teksty. Pippi będzie jak znalazł! W tym roku została wydana gruba książka mieszcząca w sobie wszystkie przygody Pippi.
    Możesz kupić TUTAJ
  4. „Linea w ogrodzie Moneta”
    Piękna książka o sztuce! Chcę uwrażliwiać dzieci na piękno i od najmłodszych lat przedstawiać dzieła malarzy.
    Możesz kupić TUTAJ
  5. „Rok z Linneą”
    Książka przedstawiająca jak zmieniają się pory roku. Bardzo ładnie zilustrowana i z różnymi pomysłami na aktywności dla dzieci. Czuję, że w końcu mój syn do niej dorósł.
    Możesz kupić TUTAJ

PLANSZÓWKI

  1. Mapa polski – puzzle z dreweksu
    Mój syn zainteresował się niedawno geografią i wtedy kupiłam mu mapę świata z dreweksu i pomalowałam kontynenty na kolory, które występują w metodzie Marii Montessori. Od miesiąca codziennie się tym bawi i zdobywa wiedzę o roznych dzieciach na świecie. Powoli zaczyna zadawać pytania na temat Polski, dlatego mapa będzie dobrym pomysłem na rozwijanie zainteresowania.
    Możesz kupić TUTAJ
  2. „Dzieci z carcassone”
    Uwielbiam carcassone! Jak zobaczyłam, że jest wersja dla dzieci to od razu wpisałam na listę 🙂 Moje dzieci od niedawna chętnie sięgają po planszówki, a mamy na razie tylko trzy.
    Możesz kupić TUTAJ
  3. „Ratuj króliczki”
    Czytałam wiele pozytywnych recenzji na temat tej gry.
    Możesz kupić TUTAJ

INNE:

  1. Literki ze sklejki – alfabet
    Mój syn zaczyna interesować się literami – chce pisać swoje imię i czasem pyta mnie o różne znaki. Podobają mi się ruchome alfabety z metody Marii Montessori, jednak jak dla mnie kosztują zdecydowanie za dużo. Znalazłam na allegro tani zestaw zwykłych literek ze sklejki. Czekam na odpowiedź od sprzedającego, czy jest możliwość zakupy większej ilości samogłosek – wtedy uda nam się układać więcej wyrazów.
    Możesz kupić TUTAJ
  2. Figurka dzika Schleich
    To bardzo indywidualna sprawa. Moje dzieci uwielbiają dziki i od miesiąca jest tak, że pół dnia potrafią spędzać na chrumkaniu i udawaniu, że wyjadają jedzenie ze śmietnika. Na pewno ucieszą się z figurki dzika.
    Możesz kupić TUTAJ
  3. Hulajnoga
    Już przed wakacjami mój syn mówił, że marzy o hulajnodze i powtarza mi to kilka razy na tydzień. Święta lub urodziny to dobry pomysł na taki prezent.
    Poczytałam recenzje w internecie i wiele osób poleca ten model hulajnogi z Decathlonu.
    Możesz kupić TUTAJ
  4. Globus do kolorowania
    Jak już pisałam wcześniej – szukam pomocy do rozwijania tematu geografii. Mam pomysł, żeby pokolorować kontynenty na globusie takimi kolorami, jak pokolorowałam na naszej drewnianej mapie świata. Wydaje mi się też, że to może być ciekawe móc rysować na globusie różne trasy 🙂
    Możesz kupić TUTAJ
  5. Stary aparat cyfrowy
    Mój syn coraz częściej prosi mnie o telefon, żeby zrobić zdjęcie, dlatego pomyślałam, że może ktoś ma stary aparat cyfrowy, którego nie używa, a dla niego będzie jak znalazł do rozwijania nowej pasji.

PREZENTY DLA 2-LATKI
Moja córka miała urodziny w październiku i część z tych rzeczy już dostała, opiszę je dokładniej.

IKEA

  1. Farby w tubce
    Młoda uwielbia malować farbami, nasze plakatówki sa już na wykończeniu.
    Możesz kupić TUTAJ https://www.ikea.com/pl/pl/p/mala-farba-rozne-kolory-rozne-kolory-90193495/
  2. Farby fluorescencyjne w tubie
    Mają piękne kolory i może je aplikować na kartkę bardzo precyzyjnie. Jedyny ich minus to to, że dzieci chcą nakładać ogromne ilości farby, ale pracujemy nad tym, żeby się dogadać w tym temacie.
    Możesz kupić TUTAJ https://www.ikea.com/pl/pl/p/mala-farba-fluorescencyjna-brokatowa-rozne-kolory-rozne-kolory-70266299/

LIDL

  1. Kasa zabawkowa z lidla.
    Nie wiem czy będzie w tym roku dostępna. Jest bardzo fajna – z otwieraną kasą, pieniędzmi i skanerem kodów, który wydaje dźwięk. Dzieci często bawią się w sklep i ta zabawka byłaby fajnym urozmaiceniem.

KSIĄŻKI

  1. „Inwentarz kwiatów”

Mamy z tej serii Inwentarz drzew i zwierząt i coraz częściej dzieci same zaglądają do tych książek. O kwiatach jeszcze nie wiemy zbyt wiele i mam nadzieję, że wiosną i latem będziemy zgłębiać ten temat.
Możesz kupić TUTAJ

  1. „Dzika książka o dzikach”
    Kto śledzi mojego bloga ten wie, że moje dzieci zamieniają się codziennie w dziki. To dobry moment, żeby dowiedzieć się czegoś więcej o tych zwierzętach.
    Możesz kupić TUTAJ
  2. „W sekretnym ogrodzie” z serii Malarze dzieciom

Książka pokazująca obrazy Moneta z ciekawą historią w tle. Mamy już wszystkie książki z tej serii i moje dzieci naprawdę lubią je czytać i oglądać.
Możesz kupić TUTAJ

  1. „Baletnice” z serii Malarze dzieciom

Ulubiona książka mojej córki z tej serii przedstawiająca obrazy Edgara Degasa. Cudo!
Możesz kupić TUTAJ

  1. „Na tropie angielskich słówek”

Książka obrazkowa, w której każdy obrazek zilustrowany został przez innego ilustratora. Dzięki temu mamy bogactwo stylów i bardzo ciekawie się ją ogląda. Na każdej stronie są angielskie słówka, które zachęcają rodzica do opowiadania tego co się dzieje na obrazku po angielsku.
Możesz kupić TUTAJ

  1. Zestaw 3 książek „Moon, Tree, Bee”

Te książki są po prostu piękne! Chociaż kupione trochę na wyrost dla mojej córki. Jeszcze się nimi nie interesuje, ale jestem przekonana, że wkrótce zaczniemy je czytać.
Ich atutem (oprócz pięknej grafiki) jest to, że poruszają w ciekawy sposób pory roku, zmienianie się pór dnia, czy opowiadają o pracy pszczół.
Możesz kupić TUTAJ

  1. „Look inside things that go” wydawnictwo Usborne

Mamy z tej serii „look inside your body” i ta seria jest naprawdę godna polecenia. Dużo okienek, dużo informacji. Polecam!
Możesz kupić TUTAJ

PLANSZÓWKI

  1. „W ogrodzie” Haba

Pierwsza planszówka, którą moje dzieci pokochały! A ma tak proste zasady, że moja dwulatka od razu skumała o co chodzi. Gramy codziennie po kilka razy i chyba najbardziej podoba mi się to, że nie ma w tej grze rywalizacji, tylko wszyscy dążymy do wspólnego celu! Jest solidnie wykonana i dzięki drewnianym owocom i ciekawej fabule skupia uwagę dziecka. Warta swojej ceny.
Możesz kupić TUTAJ

  1. „Pszczółka Hania” Haba

Gra kooperacyjna z tej samej serii co „w ogrodzie” i moje dzieci tak samo chętnie w nią grają. Za każdym razem kiedy wrzucamy kwiat do ula i wypada „miodek” dzieci krzyczą z zachwytu. Polecam!
Możesz kupić TUTAJ

  1. „Na jagody”
    Czytałam wiele pozytywnych recenzji. Wygląda naprawdę zachęcająco!
    Możesz kupić TUTAJ
  2. „Kot w worku”
    Moja córka jest miłośniczką kotów, taka prosta gra na pewno jej się spodoba.
    Możesz kupić TUTAJ
  3. „Droga do igloo”
    Kolejna gra, którą wybrałam po dokładnym researchu w sieci. Bardzo często polecana.
    Możesz kupić TUTAJ

INNE:

1.Figurka dzika schleich
O dzikach już pisałam wcześniej.
Możesz kupić TUTAJ

  1. Markery kredowe
    Wielokrotnie widziałam je w użyciu na instagramie – można malować nimi malować po podłodze, lustrze, czy oknie i bardzo łatwo schodzą. Dzięki nim możemy tworzyć ulice, parkingi, domki, czy inne cuda. Fajny pomysł na spędzanie długich, zimowych wieczorów w domu.
    Możesz kupić TUTAJ

Uff! To wszystko z naszej ogromnej tegorocznej prezentowej listy.
Na moim blogu znajdziecie więcej inspiracji prezentowych!

Lista prezentów dla roczniaka i 3-latka

Minimalistyczna lista prezentów na pierwsze urodziny:

Oraz mnóstwo poleceń książkowych!

Najpiękniejsze książki dla przedszkolaka

Książki o dinozaurach

Książki dla 2-3 latków po polsku i angielsku

15 najlepszych płyt z muzyką dla dzieci:

Pierwsze książki dla dzieci po polsku i po angielsku:

Książki dla roczniaka i trochę starszego dziecka po polsku i po angielsku:

Dodaj komentarz